Criteria
Het Evenementenloket van Almere City Marketing wil op onderstaande criteria kunnen sturen door in gesprek te gaan met organisatoren en belanghebbenden:
- Aansluiting bij de stad en het publiek
- Inhoudelijke beoordeling
- De organisatie van het plan
- Praktische uitvoerbaarheid, veiligheid en milieu
Pijlers
Bij de beoordeling van jouw evenement toetsen wij tot slot in welke mate er een match is met één of meerdere van de pijlers uit het huidige Evenementenbeleid van Almere, t.w.
- Jong en innovatief
Almere is jong, modern en vol nieuwe ideeën. Experimenteren en pionieren hoort bij deze stad, altijd nieuwsgierig naar hoe het anders kan. Dit onderscheidende beeld willen we benadrukken, ook met onze evenementen.
- Moderne architectuur
Zowel in het centrum als in de experimentele woningbouw door de hele stad; Almere ziet er fysiek anders uit dan de meeste steden. Evenementen bieden een kans om die unieke omgeving te gebruiken, te laten zien en te laten ervaren.
- Stad aan het water
De unieke ligging aan het Weerwater, het Gooimeer, IJmeer én het Markermeer maakt Almere een bijzonder aantrekkelijke stad. Water trekt – het is een belangrijk voordeel boven andere steden in de regio. Evenementen die de stranden en de watersportmogelijkheden onder de aandacht brengen, versterken dit beeld én die beleving in de stad.
- Growing Green City
Almere laat zien hoe natuur en stad samengaan, nu en in de toekomst. We zien dat terug in de vele parken en bossen waar Almere om geliefd is, maar ook in inventieve oplossingen die bijdragen aan lokaal voedsel, schone energie en wat groen doet voor de gezondheid van onze inwoners. Evenementen zijn bij uitstek geschikt om mensen mee te nemen in de groene ambities van de stad.